Pomiar lakieru jest podstawową czynnością, wykonywaną za pomocą miernika lakieru, jaką warto wykonać, kupując używany samochód. Pozwala on sprawdzić, czy na karoserii auta były wykonywane jakieś prace lakiernicze. W zależności od otrzymanego rezultatu pomiaru, możemy stwierdzić czy auto uległo wypadkowi lub kolizji.
Jeśli planujemy kupić auto w najbliższej przyszłości i obawiamy się o to, czy pojazd ten będzie sprawny, bezwypadkowy, z rzetelnym wskazaniem przebiegu, to usługa pomiaru miernikiem lakieru jaką wykonuje firma Serwisowany spełni nasze oczekiwania. Kupując auto używane zadajemy sobie mnóstwo pytań. Począwszy od tego jaki model i markę wybrać, a także gdzie i za ile ją kupić. Kupno samochodu wiąże się więc z długim, często trwającym nawet trzy miesiące, okresem poszukiwań
Jak pokazują badania nawet 85% pojazdów może mieć cofnięty licznik. Dodatkowo wiele aut, pochodzących z importu, które uległo wypadkowi, jest sprzedawana jako pojazd bezwypadkowy. Łatwo więc wpaść w pułapkę związaną z kupnem auta u nieuczciwych handlarzy. Firma Serwisowany wykonuje profesjonalne usługi sprawdzenia historii auta, w tym pomiar miernikiem lakieru. Auto jest wówczas sprawdzane pod względem wypadkowości i przebiegu. Specjaliści z firmy Serwisowany wykonują kompletną analizę układów podwozia, systemów elektronicznych wraz z dostarczeniem dokładnego raportu o stanie technicznym auta. Taka usługa pozwala w 95% ocenić rzeczywisty stan pojazdu. Wykonywana jest przez certyfikowanego i doświadczonego eksperta z branży motoryzacyjnej, o ogromnej wiedzy blacharsko-lakierniczej z perfekcyjnym przygotowaniem związanym z technologiami naprawy aut.
Pomiar lakieru wykonywany za pomocą specjalistycznego miernika lakieru, pozwala sprawdzić czy przy danym samochodzie były wykonywane pozafabryczne prace lakiernicze. Miernik lakieru bada grubość powłoki lakierniczej w mikrometrach. Ustalenie odpowiedniej grubości lakieru wymaga odpowiedniej wiedzy i przygotowania, gdyż jest ona zależna od miejsca, gdzie produkowane jest auto i rodzaju zastosowanego lakieru. Na przykład auta produkowane w Azji maja cieńszą powłokę od marek europejskich. Różnice w grubości powłoki lakieru na nowym aucie, między elementami, nie powinny być różne niż 30-40 procent grubości. Grubość lakieru jest najpierw mierzona na dachu, ponieważ zwykle jest to najlepszy punkt odniesienia. Specjaliści z firmy Serwisowany posiadają profesjonalne mierniki lakieru, dostosowane do rodzaju pojazdu i powłoki lakierniczej. Mierniki dodatkowo posiadają homologację i wykonane testy w urzędzie miar i wag. Mierniki lakieru używane przez firmę Serwisowany wyposażone są w rozbudowany układ elektroniczny z systemem Bluetooth, mierzący punktowo, pod różnych kątem, co pozwala wykonać dokładne i precyzyjne pomiary, a następnie wygenerować czytelny raport dla klienta z zaznaczonymi obszarami powłoki lakierniczej. Dzięki wykonanym pomiarom lakieru, pozyskamy sporo dodatkowych informacji o samochodzie, który zamierzamy zakupić. Warto skorzystać z takiej usługi, aby uchronić się przed nieuczciwymi handlarzami samochodów.